Presa locală rămâne copilul sărac al campaniei media de informare COVID-19. Guvernul ajută bogaţii să devină mai bogaţi

S-a publicat pe site-ul Secretariatului General al Guvernului prima listă de organizații media care au îndeplinit condițiile impuse de guvern pentru a li se aloca fonduri pentru o campanie media de informare despre pandemie. Toate la un loc vor consuma aprox. 82 milioane lei calculate pe patru luni, din cele 200 de milioane prevăzute în Ordonanța de Urgență 63/2020, publicată în M.O. în 8 mai 2020. Lista reprezintă un calcul parțial până la data de 15 mai, unde nu figurează deocamdată companiile Outdoor. Evident și revoltător este că sumele mari merg către companiile media centrale mari.

Presa locală rămâne copilul sărac al campaniei media de informare COVID-19. Guvernul ajută bogaţii să devină mai bogaţi.

Asta deşi discuţiile industriei media cu guvernul au pornit de la faptul că marii perdanți ai pandemiei sunt presa locală și printul, iar guvernul şi-a asumat, din vorbe, că o campanie media plătită despre COVID-19 poate fi de ajutor nu doar pentru public, ci și pentru presă.

Inclusiv în argumentaţia din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului numărul 63 din 2020 scrie (citez): „în condițiile în care, pe fondul încetinirii activităților economice, cea mai mare parte a instituțiilor care activează în domeniul mass-media și al publicității și-au diminuat încasările cu procente cuprinse între 40% și 80%, iar în lipsa unor campanii de informare susținute financiar, activitatea instituțiilor mass-media ar putea fi grav afectată, cu consecințe negative în ceea ce privește asigurarea dreptului la o informare corectă și echilibrată a cetățenilor într-o perioadă critică în care nevoia de informare este esențială”.

Sumele afișate până în prezent arată că tocmai acestea iau cei mai puțini bani, sau deloc.

Și, ca o încununare a zădărniciei, din totalul alocat până acum presei locale online, vreo 600.000 de euro, fanatik.ro mușcă 120.000 de euro, conform calculelor făcute de Pagina de media.

Ce caută tabloidul de sport, Fanatik, la presă locală, nici ei nu au putut explica...

Nu am stabilit noi, ci economia de piaţă, presa funcţionează cu bani – ori simpla vânzare şi abonamentele nu sunt suficiente să acopere cheltuielile unui ziar.

Iar în ceea ce priveşte publicitatea, presa locală a fost în mod real afectată, din cauză că a pierdut contractele cu micii întreprinzători locali – oameni siliţi de politicile tălâmbe ale Guvernului Klaustrare să-şi pună afacerile pe butuci.

Dacă guvernanţii chiar voiau să dea banii cui trebuie, în interesul comunităţii, puteau promova criterii de genul „presa în interesul comunității”, criterii legate de criză, presa de știri, dar guvernanţii au alte calcule în cap în an electoral.

Iar prima grijă în a politicienilor în ani electorali este să arate oscioare inclusiv câinelui de pază al democraţiei şi să transforme „javra” în banner electoral.

Întotdeauna, prin bani, PSD și PNL au reuşit să-şi facă uitate păcatele.

Și uite așa, câinele de pază al democrației va ajunge mai întâi banner publicitar, apoi, pe față, purtătorul mesjului politic – şi cu pretenția de a fi considerat echidistant. Asta deși pe colți îi scrie: “un zâmbet strălucitor și incisiv cu bani de COVID-19”;

“Acest lătrat şi mârâitul constant din gât este întreținut doar de banii împărţiţi de Orban în pandemie”;

“Datul prietenos din coadă, vine doar prin energia vie a banului public” şamd.

La fel de bine pictată va fi javra și pe plan local, indiferent de județul în care activează. Atâta tot că doar cu bani de pufuleţi i se va întreține lătratul, i se vor pili colții şi i se va sponsoriza datul din coadă.

Că banii fiind necesari funcţionării unui jurnal, imorală este atât împărţeala banilor publici după voinţă politică, cât şi lamentaţia modului în care s-a făcut împărţeala banilor.

Şi, gata!

Adauga comentariu