Generozitatea leneşului cu timpii altora: După ce, din indolenţă, a declanşat scandalul „ordonanței anti-Uber”, ministrul Cuc „îi sfătuieşte pe șoferii care au luat amenzi astăzi să se ducă să le conteste în instanță”

Azi am să vă dau o scurtă lecţie despre cât de generos e leneşul şi incompetentul cu timpul şi viaţa altora. După ce, din indolenţă, a declanşat scandalul „Ordonanței anti-Uber”, ministrul Cuc „îi sfătuieşte pe șoferii care au luat amenzi, să se ducă să le conteste în instanță”.

În popor se spune că „să te ferească Dumnezeu de hărnicia leneşului” şi, iată, avem confirmarea cu proaspătul scandal al „Ordonanţei anti-Uber”. Guvernul a promis că, până la intrarea în vigoare a acestei Ordonanţe, va reglementa, printr-o alta, regimul celor care practică ceva ce seamănă cu taximetria în regim Taxify-Uber-Bolt. Adică fără licenţă, fără posibilitate de a fi controlaţi sau traşi la răspundere, fără o fiscalitate la vedere. Bine că Guvernul are timp pentru tot felul de Ordonanţe care nu sunt „de urgenţă”, dar când este să repare ce s-a hărnicit să strice, nu are nici o urgenţă...

Cert este că, în prima zi de la intrarea în vigoare a Ordonanţei care modifică Legea taximetriei, numărul de şoferi disponibili prin aplicaţiile Uber, Clever sau Bolt a scăzut cu 25%, iar timpul de aşteptare pentru a găsi o maşină a crescut. Cel puţin aşa susţin reprezentanții din piață, care, vorba aceea, îşi susţin şi ei interesele. Spaima lor este însă alta. Cu legea în mână, taximetriştii pot să creeze adevărate ambuscade şoferilor disponibili prin aplicaţiile Uber, Clever sau Bolt, pe care pot să îi sune „la comandă”, apoi să-i dea pe mâna poliţiştilor, să fie amendaţi conform noii Ordonanţe, să li se ia plăcuţele de la maşină sau să primească tot felul de altfel de pedepse care sunt prevăzute, de-a valma, pe acolo.

”A ieşi, sau nu, pe traseu rămâne la latitudinea fiecărui şofer, din două motive. În primul rând, din cauza ameninţărilor care au apărut pe Facebook la adresa şoferilor parteneri a acestor aplicaţii, din partea taximetriştilor, iar pe de altă parte, din cauza uşurinţei cu care Poliţia poate aplica sancţiuni, amenzi sau poate ridica plăcuţe de înmatriculare”, a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.

Noua Ordonanţă elimină sintagma "în mod repetat" din Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi. Concret, până acum, persoanele fizice sau juridice care efectuau, în mod repetat, transport public de persoane, contra cost, erau sancţionate cu amenzi de la 1.000 lei la 5.000 lei. Însă, odată cu eliminarea acestei sintagme, autorităţile nu vor fi nevoite să demonstreze că şoferii Uber, Bolt sau Clever transportă persoane în regim de taxi în mod repetat. Este suficent să fie prinşi făcând asta o sigură dată pentru a fi amendaţi.

Şi ce frumos este ca, după ce se dă o Ordonanţă „de urgenţă”, a doua zi să vină ministrul de resort, Răzvan Cuc, fost „pepededist” de-al lui Dan Diaconescu în Direct, un ins cu mari competenţe într-un sereleu de panificaţie şi să spună: „Eu îi sfătuiesc pe șoferii care au luat amenzi astăzi să se ducă să le conteste în instanță. Ce am reglementat noi până în acest moment nu interzice UBER să funcționeze pe piață”.

Adică, ministrul ne sfătuieşte să ne pierdem timpul prin instanţe, pentru că el şi ceilalţi sunt incompetenţi şi nu au fost în stare să facă o lege bună. Accentul legii trebuie pus pe calitatea serviciilor şi nu pe limitarea drepturilor. Şi ce frumos este ca, după ce se dă o Ordonanţă „de urgenţă”, să vină ministrul de resort şi să spună: „E proastă!”. Mai frumos era să zică: „Sunt incompetent!” şi să-şi dea demisia.

Şi, gata.

Adauga comentariu