Imposibila modernizare a României. Adevăru-i că se minte și se fură…

Astăzi vă voi vorbi despre imposibila modernizare a României. Adevăru-i că se minte și se fură…

Numai în Cluj sunt deja, la patru zile de la redeschiderea școlilor, 30 de clase sau grupe de la grădinițe unde activitatea a fost suspendată din cauza apariției cazurilor de COVID-19. Dar președintele Klaus Iohannis a anunțat, joi, națiunea, că ”situația e bună”...

Citez: ”Ne-am uitat la școlile redeschise fizic, situația e bună. Sunt peste 10.000 de școli cu elevi prezenți în școală. Sunt peste 6.000 în scenariul galben. (…) Peste 2 milioane de elevi au reînceput fizic școala de luni, peste 70% din totalul elevilor din România. Ceilalți au rămas în online”.

Precum soldații români în cele două războaie mondiale ale secolului trecut, copiii României rezistă, eroic, echipați total necorespunzător, misiunii primite, în tranșeele școlilor. În patru zile au început să apară primele victime.

Și cum să nu apară când, la fel ca și spitalele, școlile nu sunt școli. Sunt niște clădiri cu încăperi lipsite de dotări elementare, în care se înghesuie cel puțin 30 de elevi, în care părinții cotizează și dotează această minciună a ”gratuității” prin care ne îndreptăm spre ”România educată”. Asta dacă vor condiții minime, decente, pentru copii. Și acestea sunt școli din marile municipii, unde părinții își permit să susțină financiar ”gratuitatea” educației copiilor lor.

Prin urmare, despre ce anume vorbim?

Despre din nou ”vom face totul ca să fie bine, să nu fie rău”. Din nou despre "o să facem” și despre ”ne dorim"…

Niciodată despre "tocmai am făcut, tocmai am finalizat, tocmai am dotat"...

După mai bine de 30 de ani (dintre care 6 sub spectrul proiectului prezidențial ”O Românie Educată”) suntem la stadiul de ”cristalizări” de idei și de ”dorințe”.

Citez din ”cristalizarea de idei” prezidențială: ”digitalizarea: asta înseamnă și calculatoare și tablete, dar și platforme digitale pentru învățământ online, digitalizarea întregului sistem, cu toate datele la un loc. Trebuie să ne pregătim pentru educație online”.

Din 2000 se discută și se toacă bani pentru digitalizarea școlilor, dar azi, după 20 de ani, președintele cristalizează aceeași idee.

Apoi, citez: ”Capitolul dotare: nu s-au mai făcut dotări în școli de mulți ani, e nevoie de calculatoare, mobilier școlar, dotarea laboratoarelor, a bibliotecilor, material didactic. Un capitol foarte mare. Capitolul modernizare: avem școli fără autorizații, care nu au ajuns în secolul 21. Modernizarea este esențială. Putem cu acești bani să rezolvăm toate aceste probleme”.

Bani pentru modernizarea closetelor denumite școli în multe părți ale României s-au tot dat. Dar s-au neantizat. Cum s-au neantizat și banii pentru mobilier, laboratoare, biblioteci șamd.

Peste treizeci de ani de politici de cumetrie în România ne-au învăţat că de la principii clamate la fapte, întotdeauna “interesul poartă fesul”.

Nici un partid nu dă dovadă de seriozitate şi rigoare în promovarea principiilor politice deja asumate prin celebrele “platforme-program” transformate între timp în “statut de partid”. Formele fără fond ţin loc de dezbateri reale. Principiile se opresc pe marginea patului – fiecare ţiitoare, indiferent de sex, poartă-n chiloţi numirea în sinecura bugetului statului - odată câştigate alegerile. Cât despre aplicarea unor politici, asumate prin promisiunile din campaniile electorale, menite să ducă la luarea unor decizii bune şi argumentate, acestea întotdeauna au fost amânate ca realizare pentru la ”Paștele Cailor”. N-a fost momentul niciodată în 31 de ani. “Greaua moştenire” a lui Ceauşescu a fost pasată “grelei moşteniri” lăsate “moştenire” de guvernările anterioare.

Ţara a sărăcit, politicienii săi au prosperat. Toţi nimenii în drum care au luat calea politicii în România având o avere de genul: “ce-i pe mine-i şi-n dulap, când mă-mbrac, zici că mă mut”, au făcut, în 10 – 20 de ani, averi la care neam de neamul lor de păduchioşi nu au visat.

Practic, că guvernează ”stânga” sau ”dreapta”, înseamnă să dai jos hienele, rechinii, caracatiţele şi ţeparii pentru a aduce la putere lupii şi vulpile. Numai că lupii și vulpile dansează de multă vreme cu hienele și stau la masă cu rechinii, caracatițele și țepari nației.

Joi, Iohannis a încercat să aburească din nou națiunea. E foarte bine că se merge fizic la școală, doar că se cam îmbolnavesc copiii și educatorii lor. E important să ne vaccinăm, doar ca nu sunt locuri pe platformă, nu sunt centre suficiente, nu sunt doze destule.

Iar bani de la Uniunea Europeană au fost și până acum, doar că n-am fost capabili (din indolență, din birocratizare excesivă, din hoție), să-i accesăm. Sau, mai grav, i-am cheltuit pe proiecte irelevante.

Și, gata!

Adauga comentariu