Să vedem DE CE Lucian Bode „va depune plângere la Parchet”, „numai dacă va fi cazul”, deşi are OBLIGAŢIA să sesizeze organele în drept dacă are cunoştinţă de existenţa unor fapte ilegale?

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, în cadrul emisiunii ”Dosar de Politician”, moderată de Silviu Mănăstire, că, dacă va fi cazul, va depune o plângere penală la Parchet privind rezilierea contractului de construcție a lotului 3 al proiectului de infrastructură al autostrăzii Lugoj - Deva.

Citez: ”Eu am declanșat o anchetă la Compania de Drumuri cu verificarea, printre altele, a acestei situații, cum s-a ajuns la rezilierea acestui contract, ce a urmat după reziliere până în momentul în care noi am decis să dăm în trafic acest lot de autostradă cu restricții de viteză și de tonaj, iar concluziile le voi transmite Parchetului, dacă ele sunt de Parchet”.

Prin urmare, ministrul liberal Bode zice: „Dacă va fi cazul, voi depune plângere la Parchet”. Îi reamintim că dacă are cunoştință de vreo încălcare a legii, este OBLIGAT să sesizeze procurorii. Nu după cum crede el de cuviință! Şi ce-am mai râde dacă nu ar fi de plâns, că sunt banii noştri cheltuiţi pe minciunile lor! Dar să vedem DE CE Lucian Bode „va depune plângere la Parchet”, „numai dacă va fi cazul”, deşi are OBLIGAŢIA să sesizeze organele în drept dacă are cunoştinţă de existenţa unor fapte ilegale?

În 7 mai, Grupul „Presa Bună”, din care fac parte şi NCN, şi Ziar de Cluj, dădea o EXCLUSIVITATE, sub semnătura Liviei Botici, colega noastră de la Ziar de Hunedoara (preluată apoi de presa centrală, de multe ori cu citarea sursei, de multe ori nu, în funcţie de câtă „deontologie” se consumă prin acele redacţii), prin care arăta cum CNAIR tace mâlc, după ce a pierdut definitiv un mega-proces cu Salini Impregilo. Statul român trebuie să plătească daune-interese de peste 230 de milioane de lei, pentru incompetența unor politruci.

CITEŞTE ŞI: (EXCLUSIV) CNAIR tace mâlc, după ce a pierdut definitiv un mega-proces cu Salini Impregilo. Statul român trebuie să plătească daune-interese de peste 230 de milioane de lei, pentru incompetența unor politruci

Avem o poveste sordidă despre lotul 2 al autostrăzii, pe care decidenţii actuali îl acoperă cu lotul 3 (să li se facă uitate mânăriile), ca atâtea alte poveşti despre cum se fură banii României şi lămuritoare cu privire la mânăriile care se fac pe banii publici în zona drumurilor. Să ţineţi minte: România nu are autostrăzi din cauză că banii se duc pe procese, despăgubiri şi alte mânării de acest gen pe care procurorii nu le văd decât când sunt fluieraţi de stăpâni să mai aporteze câte un borfaş care nu mai răspunde la comenzi şi care crede că el a inventat furtul.

După EXCLUSIVITATEA noastră s-a declanşat tămbălăul mediatic. Bode şi gaşca de la CNAIR s-au apucat să scoată minciuni grosiere pe gură să acopere pierderile de imagine. Că procesul din dosarul de pe rolul Curții Internaționale de Arbitraj, în care CNAIR are calitatea de pârât, iar asocierea Salini Impregilo-Secol Spa este reclamantă, nu are o soluţie definitivă, că bla-bla-bla şi of-of-of, facem, dregem, noi am vrut să ne apărăm, dar pesediştii nu au vrut să se apere, bla-bla-bla. Că nu-i lotul X e lotul Y – bla-bla-bla!

UNU: Procesul este pierdut definitiv.

DOI: Termenul final al procesului a fost pe 3 februarie 2020. Ai dracului pesedişti, cum nu lăsau Guvernul Mandolină să se apere!

TREI: Decidenţii de la CNAIR sunt titularii tuturor acordurilor de Mediu, sunt singurii care cer revizuiri doar cu scopul de a îşi mai trage nişte bani la teşchereaua proprie prin studii de impact şi să tergiverseze lucrările. Dacă procurorii ar lua vreodată la bani mărunţi toate studiile de impact, ar descoperi că pe traseul autostrăzilor sunt arealuri cu lupi unde nici măcar lupii nu-şi aduc aminte să fi fost vreodată. S-ar găsi camere de supraveghere puse aiurea-n tramvai şi care doar cresc costurile. Ar descoperi maculatură de sertar pe care s-a dat milioane de euro.

PATRU: Şi l-ar descoperi pe actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, ca preşedinte al Comisiei de Infrastructură din CNAIR. Funcţie din care ştia foarte bine care sunt problemele pe investiţii – poate că pe unele le crea chiar el.

Dar, ca să nu li se vadă incompetenţa şi/sau interesul, politicienii noştri fac ce ştiu mai bine: aruncă cu praf de şantaj către partea adversă: „vezi că poate scot procurorii la tine, aşa că ciocu’ mic”...

Prin urmare, la trei ani de la câștigarea contractului de execuție a lotului 2 de pe autostrada Lugoj-Deva (şi nu 3, cum tot confundă Orban lotul X cu lotul Y – poate voit i se aruncă praf în ochi), CNAIR reziliază parțial și unilateral contractul cu italienii de la Salini Impregilo. Asta după ce Salini Impregilo a întocmit proiectul tehnic pentru tunelurile pentru urși. Abia atunci compania de drumuri a hotărât să rupă contractul cu italienii. Italienii nu au mai văzut nici un ban pentru proiectul tehnic întocmit la secțiunea E, care a fost şi scoasă din contract, iar CNAIR s-a folosit de proiectul italienilor pe care l-au scos la licitație, în 2019. În urma procesului de la Curtea Internațională de Arbitraj, instanța a decis să dea dreptate firmei italiene și să oblige CNAIR la plata unor sume imense ca despăgubiri.

În 2017, atunci când ministrul Transporturilor de la aceea vreme Răzvan Cuc și directorul CNAIR, Ștefan Ioniță, au reziliat partial și unilateral contractul cu Salini Impregilo, specialiștii le-au atras atenția că această mutare va costa statul român. Iar azi aflăm că dacă până în 2023 nu este gata această porţiune de autostradă, România trebuie să returneze banii europeni primiţi pentru investiţie. Adică TOŢI banii europeni primiți pentru întregul proiect Lugoj-Deva, adică sute de milioane de euro.

Trebuie să ştiţi că în orice scandal mediatic, cu cât e mai mare circul, cu atât mai multe mizerii cu banii publici sunt acoperite sub preş. Circ și pâine dădeau romanii. Românii s-au perfecționat: dau numai circ. Pâinea o fură.

Şi, gata!

Adauga comentariu